Associés

Pieter Mostert is groot geworden in de filosofie en ‘t onderwijs. Woont sinds 2013 in ‘t buitenland, eerst Zuid-Afrika, momenteel Engeland, met Afrikaans als ‘taal van ‘t huis’. Scherp oor voor verschillende ‘talen’ die in een gesprek aanwezig zijn. Volgeling van de Cree-Indian Tomson Highway die heeft geleerd “Speaking one language – is like living in a house with only one window”.

Als leerkracht gaat Paulien Hilbrink liever het gesprek aan met leerlingen, dan dat ze ‘methodes doorwerkt’. ”Dankzij het gesprek kan ieder (levens-)verhaal waardevol worden, en kunnen verhalen naast elkaar bestaan. Bovendien geeft het gesprek ruimte om echt naar elkaar te luisteren, om jezelf te onderzoeken en je gedachten te ordenen.” Daarom bevordert Paulien het filosoferen met kinderen, onder andere als bestuurslid van het Centrum voor Kinderfilosofie Nederland.

Maureen van Doorn is vanuit haar rol als bestuurder in de kinderopvang en als toezichthouder in het (speciaal) onderwijs dagelijks bezig met de vraag: ‘waar worden onze kinderen gelukkig van?’ Autonomie, het mogen en kunnen kiezen om te doen waar je hart naar uitgaat, is daar onlosmakelijk mee verbonden. Maureens’ drive gaat uit naar het zo goed mogelijk ondersteunen van kinderen en jongeren in het ontwikkelen van die vaardigheden die maken dat ze zelfbewust hun eigen keuzes kunnen maken.